14 vuotta laadusta tinkimättä!

”Tulkit ovat aina valmiina, he ovat sitoutuneet työhönsä. He ovat aina asiallisia, eivät näytä veltoilta. He haluavat taata laadukkaan tulkkauksen, pyytävät etukäteen materiaalia ja ovat tavatessamme aina ystävällisiä.”

Näin monipuolisesti kuvaili laadukasta tulkkauspalvelua yksi vastaaja Vian kyselyssä. Kyselyn tulokset kertovat, että tulkkaus voi onnistua vain, jos tulkilla on vankan kielitaidon lisäksi yhteistyökykyä, joustavuutta, kunnioitusta, inhimillisyyttä sekä riittävästi aikaa. Kiire, väsymys ja välinpitämättömyys ovat pahimmat laadun tappajat.

”Lämmin kiitos hyvästä yhteistyöstä. Ja kiitos myös siitä, että asioihin on paneuduttu ammattitaitoisesti.”

Tänään (31.10.) 14 vuotta täyttävä Via liputtaa jatkossakin laadun puolesta. Jatkamme työtä sen eteen, että tulkkien on edelleen mahdollista toimia ammattilaisen ottein!

Kysely toteutettiin syksyllä 2013 yhteistyössä muotoilutoimisto Kairo Graphicsin ja viestintätoimisto Hill & Knowltonin kanssa. Kysyimme Vian asiakkailta ja yhteistyökumppaneilta mielikuvia, kokemuksia ja toiveita toiminnastamme. Sähköiseen kyselyyn vastasi 39 ihmistä. Lisäksi haastattelimme henkilökohtaisesti kahdeksaa ihmistä, Kyselyn tuloksista voi kysyä tarkemmin Vian viestintätyöryhmältä viestinta@via-ok.net.